Interview met Mario van de Vorstenbosch: 10 jaar Binck

portretten kantoor binck45[1]

Mario van de Vorstenbosch (39) is de drijvende kracht achter Binck, een uitzendbureau dat in tien jaar tijd uitgroeide van een klein kantoor op de Zonweg tot een toonaangevend bedrijf met honderden werknemers, eigen opleidingscentrum en landelijke samenwerkingen. In dit interview leren we Mario kennen, ontdekken we waar het idee voor Binck ontstond en horen we zijn visie voor de toekomst.

Het ontstaan van Binck: een idee op een strand in Thailand

Het idee voor Binck ontstond tijdens een bijzondere reis naar Thailand. “Het ondernemen zit in mijn bloed,” vertelt Mario. “Mijn vader heeft meerdere bedrijven gehad, van bloemenwinkels tot een videotheek. Zelf begon ik al op mijn achtste spullen te verkopen op school. Toen ik voor een uitzendbureau ging werken, voelde ik me beperkt. Ik wilde mijn eigen ideeën realiseren.”

Tijdens zijn reis combineerde Mario kickboksen met rust en reflectie. Op het strand ontstond het besef: hij wilde zijn eigen bedrijf starten. Twee dagen na zijn terugkomst schreef hij zich in bij de Kamer van Koophandel en begon hij Binck.

Van klein kantoor naar groot succes

Mario startte Binck in een klein kantoor met een blauw tapijt op de Zonweg. “Het was spannend,” herinnert hij zich. “Maar overal vond ik werknemers. Zelfs twee jongens in een coffeeshop wilden aan de slag.” Vandaag de dag is Binck uitgegroeid tot een bedrijf met honderden medewerkers, een eigen opleidingscentrum en een modern hoofdkantoor. Toch zijn de kernwaarden – blij, betrokken en betrouwbaar – altijd behouden gebleven.

Familie en werk: de balans bewaren

Denise, Mario’s vrouw, werkte lange tijd mee bij Binck. “We bedachten onze ‘magische drempel’: werk loslaten thuis en thuis loslaten op werk. Dat heeft altijd goed gewerkt. Zonder Denise was Binck nooit zo groot geworden.” Het vaderschap heeft Mario ook veranderd: “Geduld is niet mijn sterkste kant, maar met drie kinderen leer je omgaan met uitdagingen en kijk je meer in perspectief.”

Bedrijfsgroei en betrokkenheid

Met de groei van Binck veranderde ook de manier van leidinggeven. “Vroeger reed ik zelf werknemers naar bouwplaatsen,” vertelt Mario. “Nu probeer ik het familiaire gevoel te behouden met borrels, uitjes en ons jaarlijkse kerstdiner. Feedback van medewerkers gebruik ik om het bedrijf continu te verbeteren.”

Legendarische momenten en bedrijfscultuur

Mario haalt plezier en herinneringen uit zowel werk als privé. Van wintersportvakanties en Disneyland tot bedrijfsuitjes naar Dortmund: “Gezelligheid op de werkvloer draait niet alleen om vrijdagmiddagborrels. Een goed teamuitje versterkt de band en zorgt voor mooie herinneringen.”

Een blik op de toekomst

Over tien jaar verwacht Mario zijn ondernemersmentaliteit voort te zetten, mogelijk met een volgende generatie van Binck. “Mijn oudste zoon heeft precies mijn karakter, hij zal waarschijnlijk ook ondernemen. Het belangrijkste is dat mijn kinderen een zachte landing maken in het bedrijfsleven.” Mario zelf: “Ik blijf altijd bezig. Niets doen is geen optie.”

Mobiliteit in je mailbox

Schrijf je in voor de Mobiliteit Update, en we sturen je een mailtje zodra er een nieuw artikel online staat. Handig!

Naam
Privacy(Required)