Interview met Mario: Wat betekent de rebranding voor Binck?

mario-binck.jpg

Binck heeft een nieuwe huisstijl. Na een intensief traject is de gehele branding vernieuwd en de nieuwe website gelanceerd. Binck is nu hét bureau voor mobiliteit. Directeur Mario van de Vorstenbosch vertelt waarom deze rebranding heeft plaatsgevonden en wat dit betekent voor de toekomst van het bedrijf.

Waarom is er besloten om Binck te rebranden?

De rebranding is eigenlijk een uitkomst van de ontwikkeling van ons bedrijf. In 2013 zijn we begonnen als uitzendbureau, waarbij we echt alleen het personeel regelde voor onze klanten.

In de loop der jaren zijn we onze mensen zelf gaan opleiden, leiding en toezicht gaan regelen, de werkvoorbereiding gaan doen maar ook materieel en plannen te leveren.

Veel meer dan alleen de mensen leveren en echt een totaaloplossing te bieden.
Drie jaar geleden hebben we ook besloten om iedereen in vaste dienst te nemen en te stoppen met nulurencontracten, daarmee was het definitieve einde van het uitzendbureau en het begin van de aannemer van verkeersregelaarswerk.

Dat we dan nu de branding drie jaar later pas aanpassen is het gevolg van drukte in de operatie. Wat mij betreft had het wat eerder gemogen maar eigenlijk is het een goed teken dat we de tijd niet hebben gehad om ons zorgen te maken over onze branding.

Welke veranderingen zullen opdrachtgevers en werknemers merken van deze rebranding?

In de praktijk verandert er niet zoveel voor opdrachtgevers en werknemers, aangezien Binck blijft doen wat mensen de afgelopen jaren van ons gewend is. De grootste verandering zit in de uitstraling. Deze is nu frisser en sluit beter aan bij wat Binck als bedrijf doet. De nieuwe basiskleur, royal blue, straalt de professionaliteit van het bedrijf meer uit dan het felle oranje dat voorheen werd gebruikt.

Wat wél gaat veranderen is dat potentiële medewerkers en potentiële opdrachtgevers eerder doorhebben wat we precies doen. Dat we al jarenlang grote projecten uitvoeren of bijvoorbeeld ook verkeersplannen maken en tekstkarren leveren, dat wordt nu ook echt duidelijk en maakt de gesprekken hierover ook makkelijker.

De kernwaarden zijn ook aangepast. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen en hoe is dit merkbaar binnen de organisatie?

Ik denk dat je als organisatie ontwikkelt in de loop der jaren en daarmee ook verandert.

Als startup moet je het heel erg hebben van hard werken, plezier maken en dingen samen doen. Waar je als scale-up veel meer moet hebben van slim werken, innoveren en doorontwikkelen.

De oude kernwaarden ‘Blij, Betrokken en Betrouwbaar’ sloten daarom niet meer volledig aan op het professionele imago dat Binck naar buiten wil uitstralen. Het bedrijf wil zich nu positioneren als een innovatieve partij die dingen goed en slim aanlevert en met de klant meedenkt.

Tijdens de heroverweging van de kernwaarden kwam de waarde ‘samen’ sterk naar voren. Binck wil écht samenwerken met alle partijen om tot een passende oplossing te komen.

Ook ‘slim’ is een waarde die al enige tijd centraal staat binnen Binck. We zijn al tijden bezig om slimme tools in te zetten om ons werk beter en efficiënter uit te voeren, denk hierbij aan communicatietools en GPS software coor de locatiebepaling van onze mensen.

Verder vinden we het belangrijk om gedreven en betrouwbaar te zijn.

De nieuwe website krijgt een prominente rol in de rebranding. Wat kunnen bezoekers verwachten?

De nieuwe website straalt, wat mij betreft, echt professionaliteit uit, zonder dat het hard en zakelijk wordt. De oude website was nog ingericht vanuit het perspectief van een uitzendbureau, waarbij bezoekers de keuze hadden tussen ‘ik zoek mensen’ of ‘ik zoek werk’. De nieuwe website gaat dieper in op wie Binck is en welke diensten precies worden geleverd. Het toont het totaalconcept en de innovaties die worden aangeboden. De focus ligt hiermee veel meer op wie Binck is en wat het bedrijf doet en is daarmee aantrekkelijker geworden voor bedrijven of mensen die op zoek zijn naar de professionele organisatie voor hun verkeersuitdaging.

Welke rol spelen de medewerkers in het succes van de rebranding?

Een hele belangrijke. Voor mij als directeur/eigenaar is het af en toe moeilijk om objectief naar de organisatie te kijken. Ik vind Binck natuurlijk het mooiste en beste bedrijf van Nederland. En dus vond ik het belangrijk dat er meerdere mensen in dit traject betrokken zouden worden.

Samen met ontwerpbureau Twelvetwenty studio hebben we besloten om een traject in te gaan waarbij we een aantal sessies zouden doen. En hoe verder we in het proces kwamen, hoe kleiner de groep werd.

Op die manier heeft zo’n beetje de gehele interne organisatie wel een bijdrage gehad maar op het moment dat er besluiten genomen moesten worden was de groep klein genoeg om dit snel en daadkrachtig te kunnen doen.

Door iedereen te betrekken in dit proces merk ik dat de medewerkers de nieuwe huisstijl omarmen en achter de genomen beslissingen staan. Dit maakt de nieuwe huisstijl en de nieuwe website een echt collectief resultaat.

Waar zie je het bedrijf over tien jaar?

Over 10 jaar zijn wij niet alleen de beste maar ook het grootste bedrijf in de verkeersbranche. Dan staan we bij iedereen bekend als hét bureau voor mobiliteit met, naast een mooie uitstraling, ook een hoop ervaring en expertise in huis.

Het bedrijf waar je naartoe moet als je een uitdaging hebt op het gebied van mobiliteit en het regelen van verkeer. Of dit nu voor evenementen, infra of de bouw is, je belt Binck om het voor je te regelen.

Mobiliteit in je mailbox

Schrijf je in voor de Mobiliteit Update, en we sturen je een mailtje zodra er een nieuw artikel online staat. Handig!

Naam
Privacy(Required)